سیم کارت

اشتراک گذاشته شده با :

سیم کارت فاقد هویت

همراه اول 20 هزار سیم کارت فاقد کد ملی را از شبکه…
همراه اول 20 هزار سیم کارت فاقد کد ملی را از شبکه…
همانطور که قبلا در دیجیاتو اعلام کردیم بر طبق قوانین کشور در پرونده هر سیم کارت باید هویت مالکش به صورت کامل و به همراه کد ملی ذکر شده باشد. بر این اساس و پس از بارها اطلاع رسانی رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه، از نیمه فروردین ماه امسال، به تدریج خطوط فاقد شماره ملی مالک، قطع شده و سیم کارت ها از شبکه خارج شدند. به نظر می رسد با اطلاع رسانی وسیعی که توسط خدمات دهندگان تلفن همراه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شد، تعداد اندکی از سیم کارت های فعال موبایل فاقد کد ملی بوده و اکنون مطابق قانون قطع گردیده اند. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید. این آمار برای مشترکان شرکت ارتباطات سیار به حدود 5 صدم درصد می رسد که نشان دهنده اطلاع رسانی مناسب اپراتور و رگولاتور و همچنین اقدام مناسب کاربران برای ثبت کد ملی در هنگام ثبت نام یا دریافت پیامک ارسال مرتبط است. مدیرعامل همراه اول درباره این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر همراه اول حدود 40 میلیون سیم‌کارت فعال در شبکه دارد که طبق آخرین آمار موجود، 20 هزار سیم کارت فاقد کد ملی در شبکه ارتباطات سیار موجود بوده و بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، ارتباط شان قطع شده است. وحید صدوقی با اشاره به چند مرحله ارسال کد ملی توسط مشترکین فعال این اپراتور، اضافه کرد: کدهای ملی ارسالی بوسیله کاربران با مدارک موجود در پرونده سیم کارت ها مطابقت داده می شود و در مرحله بعدی با مواردی که کد ملی کاربر با سند و مدارک تطابق ندارد برخورد می شود. به گفته وی، افرادی که هم اکنون ارتباط سیم کارت آنها به خاطر عدم وجود کارت ملی قطع  شده، باید برای وصل مجدد با مدارک شناسایی خود به دفاتر مجاز این اپراتور مراجعه نمایند. در گام بعدی طرح احراز هویت مالکان سیم کارت های تلفن همراه قرار است، خطوط اضافی افرادی که مالک بیش از 10 سیم کارت موبایل هستند قطع شده و به چرخه بازار برگردند. مدیرعامل همراه اول پیرامون این موضوع گفت: هم اکنون به مشترکانی که دارای ۱۰ سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند، سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام صورت می پذیرفت و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از ۱۰ مورد به نامشان ثبت گردیده است. وحید صدوقی توضیح داد: در حوزه کاربران دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش مشترکان اعتباری، برخی افراد سیم کارت های فله ای خریده و دربازار می فروختند، که نقل و انتقال این سیم کارت ها صورت نگرفته است. به گفته مدیر اپراتور اول، این طرح به زودی در سراسر کشور اجرا می گردد.

سیم کارت های فاقد هویت قطع شده با ارائه سند وصل م…
سیم کارت های فاقد هویت قطع شده با ارائه سند وصل م…
سه شنبه 21 بهمن ماه از سلب مالکیت و قطع ارتباط سیم کارت های بدون هویت، خبر دادیم. به گفته مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دیروز شنبه 25 بهمن ماه پرونده ها بررسی شده و خطوطی که کدملی مالک در پرونده شان نباشد قطع می گردند. اما اگر این مشکل برایمان رخ داد باید چه کار کنیم و به کجا مراجعه نماییم؟ مدارک لازم برای وصل مجدد تلفن همراه ما چیست؟ رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت به این سوالات پاسخ داده است. به گفته وی باید مدارک مد نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات به همراه سند مالکیت برای اتصال مجدد خط موبایل به دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود. در ادامه همراه دیجیاتو باشید. علی فلاح حقیقی اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولتی که امور مشترکان تلفن همراه را انجام می دهند، آمادگی لازم جهت فعالسازی مجدد سیم کارت های قطع شده را دارند اما اگر سند هنگام مراجعه در اختیار صاحب خط نباشد، این دفاتر از وصل مجدد آن معذورند. او افزود: مشترکانی که این هفته سیم کارتشان قطع می گردد تنها کافی است با در دست داشتن کارت ملی و سند به دفاتر پیشخوان مراجعه نموده تا اطلاعات آنها در سیستم اپراتور مورد نظر ثبت شود. رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت توضیح داد: برای وصل مجدد سیم کارت باید مالک سیم کارت مراجعه کند تا بتوانیم خدمت مورد نظر را ارائه نماییم. ضمنا مدارکی که برای وصل مجدد باید ارائه شود همانی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از قطع خطوط درخواست کرده بود. به گفته این فرد مسئول، 16 هزار دفتر پیشخوان دولتی و روستایی آماده ارائه خدمات هستند و توانایی سرویس دهی به تمامی مراجعه کنندگان را دارند.